söndag 6 januari 2013

Tips till virktokar.

Måste bara tipsa om Järbos sida med gratis virkmönster (och stickmönster om man är intresserad av det). Jag är väl sist i världen med att snubbla in på den sidan men så kan det vara. Kanhända har någon annan också missat detta smultronställe.

Det jag fastnat mest för är babyfilten i detta mönster. Så vansinnigt snyggt och stilrent! Det är Erica Laurell som designat mönstret.
Måste nog virka en fast det inte finns någon bebis i sikte än som kan ha nytta av en sån pluttefilt. I och för sig skulle den väl inte vara dum i Sergelstorgstappning - svart och vitt - heller. 

Bilden fräckt snodd härifrån 

2 kommentarer:

  1. Hej vännen! Tack för din kommentar om min bäver :) gillar också det där mönstret! Tror det är designat av min favorit Erica Laurell, tror svart/vit blir klockrent!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömde nämna det i inlägget, lade till det nu. Med viss risk att svart/vitt syns för mycket i och med att man virkar med den andra tråden bakom kom jag på nu.. Men det borde gå att lösa på något sätt (för jag tänker inte fästa tvåhundraarton trådar...)

      Radera