onsdag 30 januari 2013

Dagens fynd.

Jag har varit och garnfrossat idag i min lokala garnaffär. Och så lite på det lokala Lidl. Är inte Lidl universums märkligaste affär? Man kan hitta allt möjligt konstigt där, även garn och virknålar och även en symaskin såg jag idag. 

Detta drog jag hem i alla fall. 


Kärlek vid första ögonkastet.. 


Detta kommer att få sitt eget inlägg så småningom. Det är början på mitt filtäventyr. 


Lidl-garnet. Toppenfin klarblå färg som ser lite mer ljusblå ut på bilden än vad den i själva verket är, i någon slags bambuviskos. Tänker mig kvastskaftsvirkning samt en Elise-sjal.. 



Och så mitt secondhandfynd. Den var så fin i all sin retro-organgea prakt och så innehöll den små minirullar med sytråd. Det stör mitt visuella sinne att ett klistermärke är borta men vad är perfekt i världen egentligen. 

1 kommentar:

  1. Åååhh, jag vill också ha en Lidl-affär i närheten. Tyvärr så ligger den närmsta sisådär 90 mil bort tror jag.. =) Helt underbara garner du har hittat!
    Tack för att du tittade in hos mig förresten, jo, kolasnittar är nog en liten bortglömd klassiker i många fall. Vilket är trist för man har alltid ingredienserna hemma.
    Nu ska jag kika vidare i din blogg, för jag upptäckte en hel del fina saker att titta på i den!
    Ha de bäst!

    SvaraRadera