måndag 26 mars 2012

Färgglatt hårband

 Jag har ett nytt livsmotto - Förr var det alternativt att ha svart, nu är det alternativt med färg. 

Jag har virkat ett hårband med mitt nya motto i åtanke. Garnet är puro i färgen aamurusko (gryning) från Novita och mönstret är från en blogg jag upptäckte bara för några dagar sen efter tips från Fru Bäver (som också virkat en egen variant på den). Virknål 5 mm.



Jag gjorde själva knutdelen lite annorlunda än i mönstret, virkade en rektangel som jag vek dubbel på längden med sömmen längst in och så sydde jag ihop ändarna så det blev som en tub för jag tyckte det blev snyggare. Jag älskar den, om man får säga så om något man gjort själv. :-)

Tanken med mottot är att förut sågs man som en alternativ person om man gick omkring med svart kajal och var svartklädd och gärna med stora kängor till. Jag var till viss del sån under tonåren. Numera, särskilt vintertid, tycker jag att alla är klädda i någon slags mörk uniform. Så trist och tråkigt tycker jag. Och jag vill inte vara som alla andra, jag vill vara mig själv, så jag har bestämt mig för att föra in mer färg och vackra former i mitt liv!

1 kommentar:

  1. Haha! Jag känner mig träffad :) Jag klär mig mest i mörka färger, svart, grått och blått... men det där garnet såg jättefint ut, färgerna klär dig! Vi ses imorgon!!

    SvaraRadera