tisdag 28 februari 2012

Gosigt för hörlurarna

På syfestivalen visade de hur man stickar in en hörlurssladd, en i-cord. Jag har velat ha instickade hörlurssladdar länge men kan inte sticka och kan inte med en till teknik att lära mig. Så jag frestade min kära mor med projektet och hon nappade!

Med ett härligt melerat ekologiskt bomullsgarn från Ateljé Huskroken och pyttesmå 2,5 mm stickor från proknit stickade mamma in min hörlurssladd i ett gosigt färgglatt fodral.


Det enda som är synd är att jag inte gjorde det själv, haha, och kan inte ta åt mig för det fina resultatet, men tack mamma! Det är hur praktiskt som helst, bara att fiska upp lurarna ur väskan utan något trassel att reda ut. Nu vill jag lära mig att virka in sladdar på samma sätt, jag funderar på om detta sätt kan vara något.


Det verkar dock lite segarbetat att hela tiden ta av maskorna från kroken och sätta tillbaka dem. Men något ska man väl ha att göra. ;-)

3 kommentarer:

  1. Sticka är ju smart (om man kan)! Det blev ju skitsnyggt! Såg en som hade trätt pärlor på sina hörlurar, det var också smidigt och något jag funderar på att göra någon regnig dag. När jag inte har annat för mig. Alltså aldrig. :-D

    SvaraRadera
  2. Vad skulle vi göra utan våra älskade mammor :) Min mor är superduktig på att sy så där brukar hon hjälpa mig, och med matlagningen, barnuppfostran, ja, det mesta faktiskt :)

    SvaraRadera
  3. Gunilla Haglöf1 mars 2012 kl. 04:25

    Det där ser ju jättefräckt ut. Blir sugen själv. Jag har en sådan där sticklisa som ser ut som en trätrådrulle med fyra spikar på Då kan man ju trä i sladden där och sticka runt med stcklisan så långt man behöver. Skall testa.

    SvaraRadera