onsdag 1 februari 2012

En ananas kring halsen

Min ananassjal är klar! Den blev alldeles lagom stor och härligt varm för att använda som halsduk under jackan. Brukar störa mig på köpta halsdukar som är så stora att de känns bylsiga under jackan, denna är en mindre variant.


Ursäkta bilden på mig...



Mönstret är så fint!

Virkad i Novitas Rose mohair i lila (732) med virknål nr 4. Den blev 130 cm bred och 70 cm lång till spetsen. Följde ett mönster upplagt i facebookgruppen "Online Virkcafé" och sneglade på garnomeras beskrivning på de sista varven.

Nu ska jag virka lite burkhättor. :-)

8 kommentarer:

  1. Jättefin och härlig färg, som klädde dej perfekt!!

    SvaraRadera
  2. Tokigt fin var den! Duktig du är!

    SvaraRadera
  3. Så jättefin! Jag har inte vågat mig på nån ananas ännu. Får väl se framöver.
    Att-göra-listan blir bara längre och längre!

    SvaraRadera
  4. Haha, ja du, ibland hittar man guldkornen i jakt på annat :-) Nädå, jag ksulle leta på ett mönster åt en kompis som vill virka/sticka åt mina flickor. Hamnade här :-)

    Ja, nu börjar det bli tröttsamt med alla på och avklädningar och trotsen som följer med. Men det verkar inte vara nära för här har vi -21 idag..

    SvaraRadera
  5. Åh, vilken underbar! Håller med om att allt blir ju så bylsigt under jackorna...

    SvaraRadera
  6. Jättehärlig! Så himla duktig du är! Den klär dig jättebra med :)

    SvaraRadera
  7. Så fiiiin!! Är också sugen på att virka en ananas!
    Sv: hur kan man bli för stor för gurumisar?!

    SvaraRadera
  8. Hej tjejen! Sökte på ananassjalar och hittade bild på dig! =) Jag är otroligt sugen på att göra en med faktiskt. Ska bara försöka avsluta lite ufo:n först... ;) Tack för senast, det var jättekul! (nordiska museet)
    Kram Victoria

    SvaraRadera