fredag 17 februari 2012

En gladväska!

Har sytt ett riktigt njutningsfullt projekt. En sån grej som man gör, inte för att man måste, inte för att egentligen behöver, inte för någon annans skull än ens egen. En väska med mönster ur Sy! av Cath Kidston. Tyget är en återbrukad second hand gardin som jag blev kär i. Lite smått och gott i form av knappar och bollfrans från Gitte och en del annat från Mrs Bao.

Mycket som var första gången för mig med denna väska. T.ex. att sy i knappar med symaskinen (det gick ju men det kändes lite otympligt) och sy automatiska knapphål (fy så underbart). Uttökade mönstret med en innerficka för min mobil och sydde till ett foder till väskan.







På Online Virkcafé såg jag en tjej som virkat en blomma enligt detta DROPS-mönster som jag tyckte var fin så jag ville göra en egen som matchade väskan. Virkad med akrylgarn ur gömmorna och virknål nr 3. Nu känner jag mig redo för Syfestivalen imorgon!

5 kommentarer:

  1. Visst är det jag ;) låste min gamla lite hastigt och lustigt men kändes så tomt utan blogg sen.

    Vilken härlig väska! Jag har sådan sylust just nu men behöver lite inspiration och lite pengar som jag känner att jag kan spendera på tyg. Dock ser man ju vad fint man kan göra med återbruk :)

    SvaraRadera
  2. Superfin! Härligt tyg! Jag hade glömt bort din virkblogg, har kollat den andra då och då och undrat vart du tagit vägen, nu vet jag :) KUL!!!!!

    SvaraRadera
  3. Den var verkligen super fin! ;)
    Kul att titta in till dig igen!

    Marina

    SvaraRadera
  4. oh wow vilken väska.. Helt underbar!

    SvaraRadera
  5. Whow vilken väska, så fin!

    SvaraRadera