tisdag 21 juni 2011

Sommarkit till bebis.

Nu känns det som att jag fått sytt massa på kort tid när jag uppdaterar så ofta, men i verkligheten känns det som att hur jag än försöker ta tillvara varje stund som barnen och livet tillåter så kommer jag ingen vart på mina projekt.


Prövade i alla fall att sy min första solhatt enligt ett gratismönster från Ottobre. Det var lätt på det viset att man slapp sicksacka eller använda overlocken eftersom mössan är fodrad och inga sömmar syns, men jisses vad knepigt det var att ihop hela alltihopa- utanpådel, foder och brätte - in och ut. Men det blev en hatt tillslut. Tyget var nog inte det bästa, det blir skrynkligt lätt.

Sen sydde jag ett par shorts/trosor till i samma tyg, för jag tycker det är sött på sommaren när bebbarna har på sig överdelar att man har något över den tråkiga blöjan. Och när det dessutom matchar med solhatten så blir det ju helt klockrent. Finns resår numera i både bensluten och midjan (på bilden saknas midjeresåren).

Jag tog ett vanligt byxmönster som jag kortade av, men det blev lite för trångt om blöjrumpan. Fick tips på "vi sytokiga" om hur jag ska rita om mönstret för att få till mer utrymme, men hinner inte göra det innan jag åker, får bli ett senare projekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar