måndag 20 juni 2011

Mitt barn får kex till frukost...

Min 2-åring är tacksam att virka och sy till. Allt jag gör (och en del som jag inte gjort, haha) pekar hon på och säger stolt "mamma virka" eller "mamma sytt" om. Imorse när hon vaknade fick hon kex till frukost.

Glassen har jag virkat tidigare enligt detta mönster hos Garn och Gott. Ballerinakexet är virkat enligt detta gratismönster. Ser kanske mer ut som en syltmunk jag vet inte, och proportionerna är lite off, men aja, dottern är lycklig och mumsar glatt låtsasgott.

Nu hoppas jag innerligt att mitt paket från Stoff och Stil hinner komma fram så att jag kan hämta ut det imorgon så jag kan ta med mig x antal garnnystan på semestern och virka... :-D Jag tror bestämt jag blitt aningen galen, mitt största bekymmer inför semestern är "vad ska jag ta mig till, jag kan inte vara en hel vecka utan att handarbeta!". Annars funderar jag på att ta med mig en hög tyger och klippa lappar...

2 kommentarer:

  1. Jag har samma problem! Vad ska jag ha med mig för garner, vad ska jag göra?? Jag tar nog med alla skogarner tror jag. måste köpa mer vitt dock..

    SvaraRadera
  2. Vad söta:) Har själv gjort några ballerinakex:)

    Kika gärna in på vår blogg:)

    www.virkirutan.blogg.se

    SvaraRadera