fredag 1 juli 2011

ett litet paket glädje

Hur underbart är det inte att åka på semester och komma hem till en drös paket som väntar på en?

Bland annat detta paket från bästaste Gitte Palo från Vintage Sybehör på facebook. Hon har mänger med knappar från 50-talet till 80-talet, färgglada, blanka, roliga, söta, lyckopiller. Och dekorband och tygprover från det gyllene 60- och 70-talet. Jag ser framför mig Joakim von Ankas pengavalv fast istället för pengar badar hon i färgglada små tyger och dekorband.


Vad ska man då göra med dessa små läckerbitar? Jag har plockat ut alla blå bitar som ska förgylla ett lapptäcke och bitarna till höger på bilden nedan ser jag framför mig som ett uuurläckert litet lapptäcke att ligga i en vagn till exempel.


Ta en titt i Gittes Tradera-butik också så får ni ett litet hum om vilka skatter hon sitter på. Trevligare bemötande och bättre service får man leta efter!

2 kommentarer:

  1. Oj så mycket fint du fick i paketet! Jag förstår vad du menar du :) Har tittat in i hennes butik och känner mig väldigt frestad nu, hihi. Tack för tipset! :)

    SvaraRadera
  2. Men OJ! Vad kul det var att hitta det här blogginlägget! Vinkar högt och glatt och hoppas att det blev mycket kul utav det!

    SvaraRadera