måndag 1 oktober 2012

Jag och maskinerna.

Idag är jag riktigt överens med mina maskiner. Alla tre.


Fina Emeralden sydde så fin fuskoverlock att jag blev alldeles förvånad. Samt sydde kardborre så exakt och lätt. Älskar hastighetsreglaget, jag är sån som gärna trampar gasen i botten så jag gasar ofta även vid finlir och så får jag sprätta, men då ställer jag in på långsammaste och syr noga så går det lätt. Samt nålstoppet, att man kan välja om maskinen stannar med nålarna uppe eller nere. Underlättar otroligt mycket också. 

Har haft mina overlockknivar på slipning i en vecka (!) och haft lite overlockabstinens, men idag kom knivarna och det var lätt värt 100 spänn, nu blir det så fina sömmar med de nyvässade knivarna! Skickade mina knivar till Slipkliniken i Stockholm. Man kan bara paketera in sina knivar eller vad man nu vill ha slipat och skicka på posten, lägga i en lapp med kontaktuppgifter så fixar dem det och skickar tillbaka med posten. Mina knivar kostade 100 kr med frakt, jag tyckte det var värt det. 

Och så min täcksömsmaskin som jag inte alltid kommer helt överens med för jag har sytt alldeles för lite med den, ska sy täcksömmar med den för första gången och det blir så häftig effekt! 

Nu när alla maskiner är i topptrim ska jag försöka få sytt en del till ungarnas vintergarderob. Har köpt på mig massa velour samt fleece att sy varma mysplagg av. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar