söndag 21 oktober 2012

Syfestival hösten 2012.

I helgen har det varit Syfestival på Stockholmsmässan. Jag var där på fredagen och frossade i kreativitet och vackra tyger och garner. Det är verkligen höjdpunkten på mitt år, det är som en omedelbar kreativitetsboost.  Detta plockade jag mig hem.


Riktiga godbitar är symärkena (små färgglada fyrkanterna ovanpå det svartvitrandiga ulltyget) från Strömming Design.


JNY designs nya stjärntyg som sålde slut på mässan, jag hann bara få det med rosa bakgrund, det fanns även ett jättefint med svart bakgrund som sålde slut på under en timme(!). Galet galet... Matchningen med JNYs rosalilarandiga och Strömmings randiga blev jag glad över.


Och så min "love at first sight". Detta tyg från Tula Pink som Karinottilia säljer. Fy fabian så fint. Egentligen, alla tyger som Karinottilia helt vansinnigt stimulerande ögongodis, men allt känns inte som jag. Ska bli en kjol hoppas jag, köpte ett mönster från Svenska Mönster som jag hoppas passar mig.

I garnväg slog jag till på ett silkesgarn från Sjöalyckans silke som jag smekte redan i våras på mässan men som jag tyckte var alldeles för dyrt.. Men så har jag tänkt på det nu i ett halvår och då är det ju inte längre ett ogenomtänkt impulsköp för alldeles för mycket pengar... Ett rött garn blev det som ska bli till en finsjal till mig själv.

2 kommentarer: