måndag 3 december 2012

Syträff och fleecejacka.

Var på en syträff i helgen med otroligt trevliga sytokar! Det är så kul att träffa folk som har ett gemensamt intresse och umgås kring det. Susanne har bloggat om träffen här och lagt upp bildbevis. 

Mitt bildbevis består i min obligatoriska IKEA-karavan som denna gång innehöll Emeralden och overlocken och drogs fram i snö och iskylda. 


Jag spenderade en stor del av dagen med bäste kompisen Sprätten. Men till slut så fick jag faktiskt färdigt mitt första plagg med dragkedja - en fleecejacka med 3/4-ärmar. Mönstret kommer från en äldre finsk sömnadstidning Suuri Käsityö. Det var ett bra nybörjarmönster för det var inte så mycket finlir med dolda sömmar och skit, bara pang på rödbetan-sömnad, med dragkedjan ovanpå som en kul detalj. Finns ett par infällda fickor i sidosömmen med, syns inte så väl. 



1 kommentar: