onsdag 12 oktober 2011

virkad mössa till barn

Hur var det man bloggade nu igen? Detta är nog det längsta jag varit utan bloggande sen jag började blogga. Lillasyster har fyllt 1 år nu och storasyster är två månader ifrån sin 3-årsdag. Galet vad tiden går...
Hösten har kommit dessutom, så lillasyster fick en lite varmare virkad mössa.
Virkad i ett underbart flerfärgat finskt garn från Novita - 7 veljestä Raita efter eget huvud. Storasyster blev också förtjust så jag håller på med en till henne nu.  

1 kommentar:

  1. Vilken underbar mössa :) Visst går tiden galet fort? Så stor hon har blivit lillasyster :)

    Angående din tidigare kommentar i min blogg: Min man jobbar så därför tar jag nätterna. Dock sa bvc-sköterskan till mig att min man borde ta semester för att vi ska reda ut nätterna och om inte jobbet gick med på det skulle hon få mig sjukskriven så att han kan gå hem som vårdare. Dock har det varit bättre nätter nu så vi har det som ett alternativ sen om det blir lika illa som tidigare igen. Han hjälper annars till så gott han kan men jag vaknar lättare och då gör jag oftast av automatik. Jag har svårt att be om hjälp med så har fått en del utskällningar av andra då jag sliter ut mig själv istället för att be om hjälp. Det är jobbigt även för andra att jag jämt ska vara "duktiga flickan" för jag släpper inte alltid in andra. Jag jobbar dock på det ;)

    SvaraRadera