onsdag 13 april 2011

Virkad Mega Man / crocheted Mega Man

virka crochet nintendo mega man amigurumi

Virkad med 3,0 virknål och Skotte-akrylgarn.

Min första egenkomponerade amigurumi! Är mäkta stolt! Ungefärliga storleken/antalet varv gick jag efter mönstret Flicka i Mia Bengtssons bok "virka amigurumi", men ökningar, minskningar och färgbyten var ur eget huvud. Tycker han blev skitcool. Stackarn saknar dock ansikte för jag är så dålig på att få till personliga ögon, så jag drar mig lite för det. Det föreställer alltså en Mega Man, utifall att det inte syns... ;-)

I crocheted a Mega Man for my Megamaniac husband. My very first own amigurumi, so I'm damn proud of it. I tried to write down the pattern but had to do a lot of trial-and-error so in the end the pattern wasn't correct.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar